1. De vergunning van Enstroga wordt ingetrokken, wat betekent dit voor mij?

Enstroga heeft de ACM verzocht om de leveringsvergunning in te trekken. Dit betekent dat jouw contract beëindigd zal worden per (datum). Je krijgt automatisch een nieuwe leverancier per (datum). Enstroga zal tot die tijd energie blijven leveren. De periode totdat jouw energielevering wordt overgenomen door de nieuwe leverancier, wordt ook wel de vensterperiode genoemd. U kunt in deze vensterperiode niet overstappen, totdat de nieuwe leverancier de enerigelevering heeft overgenomen. De nieuwe leverancier zal de oude contractvoorwaarden niet meenemen. Indien je kiest voor een andere leverancier, geldt er een opzegtermijn van 30 dagen.

2. Wat gebeurt er met mijn contract?

Uw contract bij Enstroga zal per (datum) worden beëindigd. Je hoeft echter niet zelf op zoek te gaan naar een nieuwe leverancier, omdat de levering op je adres automatisch zal worden overgenomen door de nieuwe leverancier. Bij de nieuwe leverancier zullen er andere contractvoorwaarden gelden die kunnen afwijken van de huidige contractvoorwaarden.

3. Wat gebeurt er met mijn doorgegeven verhuizing?

Omdat de leveringsvergunning van Enstroga is ingetrokken, kan Enstroga helaas niet starten met de energielevering op het nieuwe adres. Dit betekent dat het contract niet verhuisd zal worden en dat de levering op het nieuwe adres niet automatisch wordt overgenomen door de nieuwe leverancier die per (datum) de klanten van Enstroga zal overnemen. Om ervoor te zorgen dat er energie wordt geleverd op het nieuwe adres, adviseren wij je om zelf een nieuw contract af te sluiten bij een nieuwe leverancier. Doe je dit niet, dan ontvang je een brief van de netbeheerder over de gevolgen.

4. Krijg ik nog energie geleverd?

Ja, de energielevering gaat gewoon door indien je geen brief van je netbeheerder hebt gekregen. Per (datum) wordt de energie overgenomen door de nieuwe energie leverancier. Je hoeft je geen zorgen te maken, je komt niet zonder energie te zitten. Heb je een brief gekregen van de netbeheerder? Dan kan het zijn dat je zelf contact op moeten nemen met een nieuwe leverancier voor een nieuw contract. Neem bij twijfel contact op met je netbeheerder.

5. Kan ik nu nog zelf overstappen en zal dit mij geld kosten?

De energielevering van onze klanten zal per (datum) worden overgenomen door een nieuwe leverancier. Deze overgangsperiode wordt ook wel de vensterperiode genoemgd. Tijdens deze overgangsfase kun je niet overstappen. Zo kan de overgang zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd worden. Je ontvangt een nieuw contract van de nieuwe leverancier, welke in zal gaan per (datum). Indien je na deze datum alsnog wil overstappen, moet je rekening houden met een opzegtermijn van 30 dagen.

6. Tot wanneer krijg ik energie geleverd?

Jouw energielevering stopt niet en zal dus gewoon door blijven gaan. Per (datum) zal de energielevering door Enstroga beëindigd worden en zal de energielevering automatisch worden overgenomen door de nieuwe energieleverancier.

7. Neemt de nieuwe leverancier mijn huidige contractvoorwaarden mee? (Welkomst korting, tarieven)

Nee, de nieuwe leverancier zal een nieuw contract aanbieden waarvan de voorwaarden kunnen afwijken van de huidige contractvoorwaarden. Indien jij een ander contract wilt, kun je eenmaal bij de nieuwe leverancier overstappen. Houd echter wel rekening met een opzegtermijn van 30 dgen.

8. Enstroga zou binnenkort beginnen met de energielevering, wat gebeurt er nu?

De vergunning van Enstroga wordt ingetrokken, wat betekent dat Enstroga de levering niet kan starten op uw adres. De opzegging is door Enstroga niet verstuurd naar jouw huidige energieleverancier, wat betekent dat jouw huidige energieleverancier gewoon doorgaat met de energielevering. Indien je op dit moment geen energieleverancier hebt, adviseren we je om zo spoeding mogelijk contact op te nemen met een nieuwe energieleverancier om een nieuw contract af te sluiten.

9. Gaat Enstroga nog voor de maand november geld incasseren?

Nee, Enstroga zal voor de maand november geen termijnbedragen meer incasseren. Voor de maand november zal er door de nieuwe leverancier geïncasseerd worden.

10. Er is bij mij toch voor november geïncasseerd, wat nu?

Indien op 2 november toch het termijnbedrag van november is geïncasseerd door ENSTROGA, dan zal dit worden verrekend in de eindrekening. Wij adviseren je daarom het termijnbedrag van november niet te storneren.

11. Wanneer ontvang ik mijn eindrekening?

Je zal van Enstroga een eindrekening ontvangen. We doen ons uiterste best deze binnen een periode van 42 dagen versturen, maar gezien de uitzonderlijke situatie kan dit eventueel langer duren.

12. Kan ik een betalingsregeling treffen nadat ik mijn eindafrekening heb ontvangen?

Indien het niet mogelijk voor je is om de eindrekening in één keer te betalen, kun je alsnog een regeling treffen met Enstroga. Voor een afspraak over een betalingsregeling, kun je contract opnemen met ons door een bericht te versturen naar energie@enstroga.nl.

13. Moet ik mijn openstaande nota’s/termijnen nog betalen?

Openstaande nota’s moeten alsnog voldaan worden. Dit is namelijk de periode waarin Enstroga energie heeft geleverd en het contract van Enstroga dus nog altijd van kracht is. Indien openstaande nota’s niet voldaan worden, kunnen er eventuele incassomaatregelen volgen.

14. Ik wil mijn termijnbedragen storneren

In de periode tot en met oktober 2021 heeft Enstroga energie geleverd op jouw adres. Enstroga heeft zich tot deze periode gehouden aan haar verplichtingen als energieleverancier om de energielevering op jouw adres te garanderen. Het contract dat je bij Enstroga hebt afgesloten blijft van kracht todat de nieuwe leverancier de energielevering overneemt. Dit betekent dat de financiële verplichtingen voor jou als concument nog altijd gelden voor deze periode. We raden je dan ook af om termijnbedragen te storneren, aangezien dat kan leiden tot openstaande nota’s en er dan eventuele incassomaatregelen volgen.

15. Wat gebeurt er met mijn welkomstkorting?

Indien je recht hebt op de welkomstkorting, zal je deze op de eindnota terugvinden. Of en wanneer deze wordt uitgekeerd hangt af van het verdere verloop. Wij zullen je hier zo snel mogelijk over berichten, maar houd er rekening mee dat dit nog enige tijd kan duren.

16. Wat gebeurt er met mijn waarborgsom?

Of je jouw waarborgsom terugkrijgt en wanneer deze wordt terugbetaald, hangt af van het verdere verloop. Wij zullen je hier zo snel mogelijk over berichten, maar houd er rekening mee dat dit nog enige tijd kan duren.

17. Wanneer krijg ik mijn geld?

Of je geld terugkrijgt van ons en wanneer dit wordt terugbetaald, hangt af van het verdere verloop. Wij zullen je hier zo snel mogelijk over berichten, maar houd er rekening mee dat dit nog enige tijd kan duren.

18. Ik heb op dit moment een lopende betalingsregeling, wat gebeurt daar mee?

De betalingsregeling die je met Enstroga hebt getroffen en op dit moment nog loopt zal nog altijd blijven doorlopen totdat het openstaande bedrag is voldaan.

19. Mijn vraag staat er niet bij

Voor verdere vragen kun je contact opnemen door een bericht te versturen naar energie@enstroga.nl Ook raden we je aan om de website van ACM Consuwijzer in de gaten te houden: https://www.consuwijzer.nl/